Fri frakt på alla beställningar
Sneaky Steve Logo

Meny

FAQ

När får jag min order?

Hur gör jag en retur?

Hur gör jag ett byte?

Vart är min order?

Kan jag ändra eller avbeställa min order?

Vart är min orderbekräftelse?

Jag har fått fel vara, vad gör jag nu?

Jag fick ingen returfraktsedel, vad gör jag nu?

Hur gör jag en reklamation?

När får jag min återbetalning?

Varför fungerar inte min rabattkod?

Hur tar jag hand om mina skor?

När får jag min order?

Vår normala leveranstid inom Sverige är 2-4 arbetsdagar. Vänligen notera att leveranstiden kan bli lite längre än vanligtvis under reaperioder och högtider.

Hur gör jag en retur?

1. Packa ner artiklarna i sina originalförpackningar.

2. Placera objekten i leveranspåsen som de mottogs i, alternativ i en annan skyddande kartong eller påse. 

3. Fyll i det medföljande returformuläret.

4. Klistra på den medföljande returfraktsedeln och lämna in till närmsta PostNord-ombud. 

Via spårningsnumret som står på returfraktsedeln och som finns på orderbekräftelsen kan du enkelt och smidigt följa din retur. När vi har mottagit och behandlat din retur kommer vi kreditera dig summan på de artiklar du skickat tillbaka. Vi tar ut en returavgift på 80 kr. Du kan även kostnadsfritt returnera och göra byten i någon av våra fysiska Sneaky Steve butiker.

Hur gör jag ett byte?

Önskar du byta till en annan storlek, färg eller modell - returnera enkelt din oönskade artikel och lägg en ny beställning online.

Vart är min order?

Vi skickar din order så snabbt det bara går. När din order har lämnat vårt lager så kommer du att få  en leveransbekräftelse skickad till dig med ett spårningsnummer som du kan använda för att spåra ditt paket. 

Använd spårningsnumret och följ ditt paket på PostNord.se.

Vänligen notera att det kan ta upp till 24 timmar innan spårningsnumret är aktivt.

Kan jag ändra eller avbeställa min order?

Vänligen skicka ett mail till vår kundtjänst på service@sneakysteve.com så snabbt som möjligt med dina önskade ändringar så skall vi se om detta är möjligt. Vi strävar alltid efter att skicka din order så fort som möjligt och därför kan din order redan vara packad och skickad.

Vart är min orderbekräftelse?

En orderbekräftelse skickas automatiskt ut när du har lagt din order. Har du inte mottagit din orderbekräftelse så säkerställ att din angivna email-adress är korrekt och kika även så att mailet inte hamnat i skräpkorgen. 

Hittar du fortfarande inte din orderbekräftelse så kontakta vår kundtjänst på service@sneakysteve.com

Jag har fått fel vara, vad gör jag nu?

Om du har mottagit fel storlek eller färg, vänligen kontakta vår kundtjänst på service@sneakysteve.com och uppge ditt ordernummer i ämnesraden så hjälper vår kundtjänst dig vidare.

Jag fick ingen returfraktsedel, vad gör jag nu?

Kontakta vår kundtjänst på service@sneakysteve.com så skickar vi dig en ny returfraktsedel. Vänligen uppge ditt ordernummer i ämnesraden för snabbare hantering av ditt ärende.

Hur gör jag en reklamation?

Vi är ledsna att höra att något är fel med din produkt. Vänligen kontakta vår kundtjänst på service@sneakysteve.comoch vår kundtjänst kommer att hjälpa dig vidare. Uppge ditt ordernummer i ämnesraden och skicka med bilder som visar hur problemet/skadan ser ut. 

Är produkten köpt från någon av våra återförsäljares så kontakta butiken där köpet gjordes.

När får jag min återbetalning?

Vi behandlar din återbetalning så snart ditt paket når vårt lager. De flesta återbetalningar finns på ditt bankkonto inom 5 dagar, men för vissa betalningsmetoder kan det ta lite längre tid.

Varför fungerar inte min rabattkod?

Rabattkoder går inte att kombinera med andra rabattkoder, såsom reaerbjudanden eller välkomstrabatten för nyhetsbrevsprenumeration. Så säkerställ att du inte försöker kombinera två olika rabattkoder.

Hur tar jag hand om mina skor?

Vänligen se vår skovårdsguide här:https://www.sneakysteve.se/om-oss/skovard