Sneaky Steve Logo

FAQ

ORDER & LEVERANS

Har min order gått igenom?

Vart är min orderbekräftelse?

Kan jag ändra eller avbeställa min order?

När får jag min order?

Vart är min order?

Vad kostar frakten?

BYTE & RETUR

Vad har ni för returpolicy?

Hur gör jag en retur?

Hur gör jag ett byte?

Jag fick ingen returfraktsedel, vad gör jag nu? 

Kan jag returnera reavaror?

Har ni mottagit min retur?

När får jag min återbetalning?

Retur med Klarna Faktura, hur gör jag?

ÖVRIGT

Hur gör jag en reklamation? 

Jag har fått fel vara, vad gör jag nu?

Varför fungerar inte min rabattkod?


HAR MIN ORDER GÅTT IGENOM?

Om du har lagt din beställning korrekt så får du en orderbekräftelse skickad till din mail. Har du inte fått en orderbekräftelse efter ett par minuter, kolla gärna igenom din skräpkorg. Hittar du inte orderbekräftelsen vänligen kontakta vår kundtjänst på service@sneakysteve.com så hjälper vi dig vidare.


VART ÄR MIN ORDERBEKRÄFTELSE?

En orderbekräftelse skickas automatiskt ut när du har lagt din order. Har du inte mottagit din orderbekräftelse så säkerställ att din angivna email-adress är korrekt och kika även så att mailet inte hamnat i skräpkorgen. 

Hittar du fortfarande inte din orderbekräftelse så kontakta vår kundtjänst på service@sneakysteve.com.


KAN JAG ÄNDRA ELLER AVBESTÄLLA MIN ORDER?

Vänligen skicka ett mail till vår kundtjänst på service@sneakysteve.com så snabbt som möjligt med dina önskade ändringar så skall vi se om detta är möjligt. Vi strävar alltid efter att skicka din order så fort som möjligt och därför kan din order redan vara packad och skickad.


NÄR FÅR JAG MIN ORDER?

Vår normala leveranstid inom Sverige är 2-4 arbetsdagar. Vänligen notera att leveranstiden kan bli lite längre än vanligtvis under reaperioder och högtider.


VART ÄR MIN ORDER?

Vi skickar din order så snabbt det bara går. När din order har lämnat vårt lager så kommer du att få en leveransbekräftelse skickad till dig med ett spårningsnummer som du kan använda för att spåra ditt paket. 

Använd spårningsnumret och följ ditt paket på DHL.se eller PostNord.se beroende på vilket fraktsätt du valt för din order.

Vänligen notera att det kan ta upp till 24 timmar innan spårningsnumret är aktivt.


VAD KOSTAR FRAKTEN?

Vi erbjuder gratis frakt på alla beställningar över 500 kr. För beställningar under 500 kr så tillkommer det en fraktkostnad på 49kr. Leveranstiden är 2-4 arbetsdagar.


VAD HAR NI FÖR RETURPOLICY?

Du har alltid rätt att returnera din beställning inom 14 dagar. Tiden räknas från det datum då din beställning levererades. Du måste returnera varorna i samma skick som du fick dem med originalförpackningen.

Vi tar ut en returavgift på 80 kr. Du kan även kostnadsfritt returnera och göra byten i någon av våra fysiska Sneaky Steve butiker.

Vänligen notera att vi inte kan acceptera returer som inte har skickats med vår förbetalda fraktsedel. Om du har skickat din retur med ditt eget val av transportör kommer paketet inte att levereras till vårt lager och vi kan inte ge dig återbetalning på din beställning.


HUR GÖR JAG EN RETUR?

1. Packa ner artiklarna i sina originalförpackningar.

2. Placera objekten i leveranspåsen som de mottogs i, alternativ i en annan skyddande kartong eller påse. 

3. Fyll i det medföljande returformuläret.

4. Klistra på den medföljande returfraktsedeln och lämna in till närmsta PostNord-ombud. 

Via spårningsnumret som står på returfraktsedeln och som finns på orderbekräftelsen kan du enkelt och smidigt följa din retur. När vi har mottagit och behandlat din retur kommer vi kreditera dig summan på de artiklar du skickat tillbaka. Vi tar ut en returavgift på 80 kr. Du kan även kostnadsfritt returnera och göra byten i någon av våra fysiska Sneaky Steve butiker.

Vänligen notera att vi inte kan acceptera returer som inte har skickats med vår förbetalda fraktsedel. Om du har skickat din retur med ditt eget val av transportör kommer paketet inte att levereras till vårt lager och vi kan inte ge dig återbetalning på din beställning.


HUR GÖR JAG ETT BYTE?

Önskar du byta till en annan storlek, färg eller modell - returnera enkelt din oönskade artikel och lägg en ny beställning online.


JAG FICK INGEN RETURFRAKTSEDEL, VAD GÖR JAG NU?

Kontakta vår kundtjänst på service@sneakysteve.com så skickar vi dig en ny returfraktsedel. Vänligen uppge ditt ordernummer i ämnesraden för snabbare hantering av ditt ärende.


KAN JAG RETURNERA REA VAROR?

Ja. Du har alltid rätt till en full återbetalning på dina oanvända varor i oskadad originalförpackning inom de 14 första dagarna. 


HAR NI MOTTAGIT MIN RETUR?

När vårt lager har mottagit och behandlat din retur, kommer du att få ett bekräftelsemail skickat till dig. Vänligen notera att returhanteringen kan bli lite längre än vanligtvis under reaperioder och högtider.


NÄR FÅR JAG MIN ÅTERBETALNING?

Vi behandlar din återbetalning så snart ditt paket når vårt lager. De flesta återbetalningar finns på ditt bankkonto inom 5 dagar, men för vissa betalningsmetoder kan det ta lite längre tid.


RETUR MED KLARNA FAKTURA, HUR GÖR JAG?

Ej betald faktura - Vi kan tyvärr inte avbryta din faktura innan dess att returen behandlats av vårt lager. Är din faktura ej betald så rekommenderar vi att du betalar fakturan innan du skickar iväg returen och därmed slipper oroa dig för förfallodatumet. Alternativt så kan du själv flytta fram ditt förfallodatum hos Klarna. För att göra detta ta kontakt med Klarnas kundtjänst. När vi har mottagit och behandlat din retur så kommer vi att kreditera din faktura och en återbetalning sker vanligtvis inom 5 bankdagar.

Betald faktura - Vi kan tyvärr inte avbryta din faktura innan dess att returen behandlats av vårt lager. Är din faktura betald så kommer vi att kreditera fakturan så fort din retur är behandlad av oss. Återbetalning sker vanligtvis inom 5 bankdagar efter det att din retur är mottagen och behandlad.


HUR GÖR JAG EN REKLAMATION?

Vi är ledsna att höra att något är fel med din produkt. Vänligen kontakta vår kundtjänst på service@sneakysteve.com och vår kundtjänst kommer att hjälpa dig vidare. Uppge ditt ordernummer i ämnesraden och skicka med bilder som visar hur problemet/skadan ser ut. 

Är produkten köpt från någon av våra återförsäljares så kontakta butiken där köpet gjordes.


JAG HAR FÅTT FEL VARA, VAD GÖR JAG NU?

Om du har mottagit fel storlek eller färg, vänligen kontakta vår kundtjänst på service@sneakysteve.com och uppge ditt ordernummer i ämnesraden så hjälper vår kundtjänst dig vidare.


VARFÖR FUNGERAR INTE MIN RABATTKOD?

Rabattkoder går inte att kombinera med andra rabattkoder, såsom reaerbjudanden eller välkomstrabatten för nyhetsbrevsprenumeration. Så säkerställ att du inte försöker kombinera två olika rabattkoder.

Få 10% på första köpet!
Prenumerera på vårt nyhetsbrev
© F Division Group AB 2017
Powered by Jetshop